Etkinlikler

Pınar Yılmaz ile Temel Oyunculuk Atölyesi

Cmt 30 Mar 12:00 - Paz 10 Mar 22:30
PINAR YILMAZ İLE TEMEL OYUNCULUK ATÖLYESİ

Atölye süresi (ilk aşama): 12 hafta
30 Mart 2019 - 15 Haziran 2019
Her Cumartesi 12.00 - 16.00

Bilgi ve kayıt için: 0545 583 1777 / 0505 968 0733

Keşif Süreci: “Neden Oynuyorum? Nasıl Oynuyorum?”

İki etaptan oluşan atölye sürecinin ilk üç aylık aşaması oyuncu benliğine odaklanıyor. Oyuncunun neden ve nasıl oynadığına yönelik bir araştırma ve keşif süreci eşliğinde temel hedefimiz, karma etütlerle oyuncu benliğini, imajinasyonu ve projeksiyonu derinleştirmek ve güçlendirmek. Bu doğrultuda bireysel potansiyelimizi, zenginliklerimizi ve zayıf yönlerimizi keşfetmek; kendimize has bir algı ve yaratım süreci geliştirmek; oyunculuk enerjimizi, yönelimimizi ve estetiğimizi zenginleştirmek ve oynamak içerisinden oyuncu-oyun ve oyuncu-hayat ilişkilerimizi temize çekmek süreci boyutlandıran temel dinamikler olacak.

Düşünme ve görme biçimlerimizi, algılama ve hissetme biçimlerimizi şekillendiren hemen hemen her şey oyunculuğumuza da sızdığından ‘ben dediğimiz şey’ oyunculuğumuzla hep ‘aramızda’ duruyor. Bu ‘ben’ oyunculuğumuza dair öteleyici bir direnç noktası da teşkil ediyor olabilir; çoğaltıcı bir geçirgenlik de… Ya da bu iki uç arasında henüz yönsüz bir şekilde salınıyor da olabilir… Dolayısıyla ilk etap boyunca oyunculuk bağlamı içerisinden oyunculuk yaklaşımlarımızda sürekli bir iz bırakan özbenliklerimize de daimi bir dalış halinde bulunacağımız bu süreç, özünde yaratma cesaretimizi tetiklemek üzere tasarlanmış bulunuyor.

Süreç sonunda belirlenen deneyimler/çalışmalar birer tasarım parçası olarak paylaşılacak.

Süreç Okumaları
▪ Görme Biçimleri, John Berger
▪ Yaratma Cesareti, Rollo May
▪ Şiirsel Beden, Jacques Lecoq

Birliktelik Süreci: “Ben ve O”

İkinci üç aylık süreçte ise, rol yaratımı ve sahne çalışmasına odaklanacağız. Oyun içindeki rol ile karşılaşma, rolü algılama ve inşa etme süreçlerini, dramaturjik ve duygudaşlık (empati) düzlemlerinde çözümleme (yargısız analiz) ve yeniden yaratma (özgünleştirme) pratikleriyle biçimlendireceğiz. Süreç, oyunculuğumuza dair ilk etapta keşfettiğimiz NEDEN ve NASIL’larımızın takibiyle rol yaratma tekniklerini kendi estetiğimizce biricikleştirmek yönünde ivmelenecek.

Süreç sonunda belirlenen sahneler birer tasarım parçası olarak paylaşılacak ve yetkinleştirilen tasarımlar ESA bünyesinde sahne projesi olarak değerlendirilecek.

Süreç Okumaları
▪ Aktörlük Sanatı, Stella Adler
▪ Rol Yapmayın Lütfen, Eric Morris-Joan Hotchkis
▪ Oyuncuya: Oyunculuk Tekniği Üzerine, Michael Chekhov
▪ Dramaturji Çalışması, David Ball
▪ Boş Alan, Peter Brook
▪ Açık Kapı, Peter Brook

Pınar Yılmaz

1982 yılında Van’da doğdu. 2000 yılında ilk (ve tek) kitabı Yereboz yayımlandı. 2000-2005 yılları arasında çeşitli yazıları Uç, Öteki-siz, Rüzgar ve Kültablo gibi edebiyat dergilerinde yayımlandı.

Amerikan Edebiyatı üzerine tamamladığı lisans çalışması sırasında (2001-2005) Ege Üniversitesi Tiyatro Topluluğu’nda yer aldı. Ardından Studio Oyuncuları’nda Şahika Tekand yürütücülüğünde oyunculuk eğitimi aldı. Sonrasında Essex Üniversitesi East 15 Acting School’da (İngiltere) Shakespeare, Adaptasyon, Biyomekanik Oyunculuk ve Doğaçlama ve Buluş modüllerini alarak Tiyatro Yönetmenliği üzerine master çalışmasını tamamladı. Bu süreçte Gitis Üniversitesi’nde (Russian Institute of Theatre Arts) (Rusya) Natalia Zvereva, Nikolai Karpov ve Zakirov Aydar yürütücülüklerinde Stanislavski ve Meyerhold oyunculuk yöntemleri ve hareket üzerine çalıştı.

Türkiye’ye döndüğünde Maltepe Üniversitesi Sahne Sanatları Bölümü’nde üç yıl boyunca oyunculuk, sahneleme, kuram, metin çözümleme ve dramaturji dersleri verdi; Bölüm oyunlarında reji danışmanlığı yaptı. Çeşitli oyun eleştirileri, festival, proje-gözlem ve röportaj yazıları TEB Oyun, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi ve Kadmos Report’ta yayımlandı.

2007 yılında Türkiye tiyatro öğrencilerini temsilen; 2017 yılında da teatral çalışmalarının sunumunu yapmak üzere Epidaurus Tiyatro Festivali’ne (Yunanistan) katıldı.

2012 yılında Kadmos Projesi (Uluslararası Genç Sanatçılar Buluşması) kapsamında; 2015 yılında da gözlemci olarak Avignon Tiyatro Festivali’ne (Fransa) katıldı.

2013 yılında üç tragedyanın kolajı olan (Bakkhalar, Medea, Kral Oidipus) ilk bağımsız projesi Sürgün’ü tamamladı ve oyun başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin çeşitli tiyatro festivallerinde sahnelendi.
2005 yılından bu yana aralıklarla çocuklarla tiyatro çalışmaları yürütmekte; çeşitli projelerde oyunculuk ve reji-dramaturji danışmanlığı yapmaktadır.

2010 yılından bu yana oyuncu benliğine yönelik “Neden Oynuyorum? Nasıl Oynuyorum?”, doğalcı rol ve sahne çalışmasına yönelik “Ben ve O” ve kavramsal ve soyut tasarımlamayla biçimlenen “başka türlü oynamaya” yönelik “Oyunculuk ve Barış” atölye çalışmalarını yürütmektedir. “Oyunculuk ve Barış” atölyesini 2018 Temmuz ayından itibaren ESA üyeleri ile sürdürmektedir.

2017’den bu yana İzmir’de yaşamakta ve Dokuz Eylül Üniversitesi Sahne Sanatları Bölümü’nde doktora yapmaktadır.