Eylül Ayı Nazım Hikmet Kültür Merkezi Etkinlikleri

Paylaş
11-09-2018
Can Sue

İzmir Nazım Hikmet Kültür Merkezi Kemeraltı'nda bulunan tarihi Konak Sineması'nı kiralayarak tekrar hizmete açmıştı ve biz de bunu siz okuyucularımıza duyurmuştuk. Okumayanlar kaldıysa buradan ulaşabilirler. Aylık olarak hazırladıkları etkinlik programlarında tiyatro oyunları, konserler, söyleşiler, çocuk tiyatroları, çocuk atölyeleri, kurs programları düzenliyorlar. Eylül ayında Nazım Hikmet Kültür Merkezi'nde neler varmış inceleyelim...
 

Oyunbozan

Vol:5 Tiyatro'nun çocuk oyunu olan Oyunbozan, İskandinav yazar Kim Hummelstump tarafından yazılmıştır. Yalnızlık ve arkadaşlık temalı oyun, ilk kez dilimize çevrilmiştir. Arkadaşlığın, paylaşmanın ve birlikte mücadele etmenin kısa öyküsü Oyunbozan ile karşınıza geliyor.

Bir gün yoldan geçerken hiç tanımadığı bir çocukla karşılaşan Jumbo, onunla arkadaş olmak ister. Tiny’nin aksi tavırları ve merakı onu yıldırmaz. Jumbo, Tiny’ye gerçek arkadaşlığın paylaşmak olduğunu anlatır.. Tiny’nin kocaman bir oyun alanı, Jumbo’nun ise sadece iyi huy yayıcısı vardır.

 

Collectif Medz Bazar

 

Collectif Medz Bazar, Fransa’da yaşayan Anadolu göçmeni ailelerin çocuklarının oluşturduğu bir müzik topluluğu. Ermeni ve Türk halk şarkılarını kendi tarzlarında yorumlayarak seslendiriyor ve aynı zamanda kendi bestelerini de yapıyorlar. Kokoreç (2014) ve Poshmanella (2017) isimli iki albüm yayınlayan grup daha önce ülkemizde İstanbul’da çeşitli mekanlarda konserler vermişti. Ekibin İzmir’deki ilk konseri olacak. 

 

Şeyh Bedreddin Destanı

“Yarin yanağından gayrı her şeyde, her yerde hep beraber” diyen Simavnalı Bedreddin’in efsaneleşmiş başkaldırısı sahnede can buluyor. Bedreddin’i anlatan ilk edebi eser olan Şeyh Bedreddin Destanı, Nazım’ın kalemine sadık kalınarak sahneleniyor. Yönetmenliğini Cemalettin Çekmece’nin üstlendiği eser özgün besteleri, canlı müziği ve muhteşem danslarıyla seyirciyi; asırlarca geriye, Çelebi Sultan Mehmed devrine götürüyor.

 

Nâzım Masalları

 

Şinadika

Adını İzmir’in eski bir Rum mahallesinden alan Şinadika, İzmir'in çok kültürlü kent belleğinin derinliklerinde kalmış Rum ezgilerini yeniden gün ışığına kavuşturma isteği ile yola çıkmış bir müzik grubudur. Taş plakların iğnesinden aldıklarını yarin mendiline "Civankaşı" işler ''verev pesent" ile "kenar gözeme" yapıp ses çemberinin içine saklar... Geleneksel Rum Halk Ezgileri, 19.yy İzmir Şarkıları ve Rembetiko müzikleri ile Şinadika, karşınızda...

 

Sevgili Arsız Ölüm Dirmit

Köyden şehre göç eden kalabalık bir ailenin şehirle mücadelesini ailenin en küçük kızı Dirmit'in gözünden dinliyoruz. Sıkıştıkları tek odalı evde, şehre tutunma mücadelesinde hepsi kendilerince bir yol tutturuyor. Dirmit kız ise durmak bilmeyen merakı ve direnme gücü sayesinde karşısına çıkan zorluklarla baş etmenin türlü yollarını buluyor.

Onu şehirden korumaya çalışan annesi Atiye, babası Huvat ve abileri Dirmit'in türlü yollarından huylanıyor, ona adet ve geleneklerin rehberliğinde türlü engeller koyuyorlar. Ama Dirmit durur mu, durmuyor!
Oyun, romanın oyuncu kişisine dokunduğu yerden Dirmit’i, Dirmit’in anlatısı üzerinden ise romandaki diğer karakterleri tanıma ve romanın yazar-anlatıcı yoluyla kurulmuş büyülü gerçekçi dilini, karakter-anlatıcıyla en yalın halde sahneye taşıma araştırmasının bir ürünüdür.

 

Şubadap Çocuk Konseri

 
2013 yılından bu yana yalnızca çocuk şarkıları besteleyen, albümler üreten ve konserler veren Şubadap, Praksis Müzik Kolektifi’nin de bir parçası. bir parçası olan ekip şimdiye dek ülkenin pek çok yerinde 500’ün üzerinde konser yaptı. “Şarkılarımızın tüm hakları çocuklara aittir” diyerek dört albüm yayınlayan Şubadap Çocuk, bugüne dek ülkenin pek çok yerinde beş yüzün üzerinde konser verdi.     
 

Trom

 
 

"Sahnede ve hayatta kendi olma"yı  mesele edinen bir oyuncu Roland Topor'un ''Masanın Altında'' adlı oyun metnini tek başına anlatmaya karar verir.Zira oyuncu, ''Masanın Altında'' oyununun baş karakteri köyünden tanımadığı bir ülkenin büyük bir şehrine göç etmek durumunda kalmış Dragomir’i kendine benzetmektedir. Oyuncu teatral hünerlerini kullanarak kendi hayalindeki ''Masanın Altında'' oyununu seyircilere anlatmaya çabalarken, oyunla ve hayatla kurduğu takıntılı ilişkiyi de açık eder.