13 May 2018
Gülay Güler

Batuhan Köksal - Hem Başarılı Bir Animatör Hem Başarılı Bir Oyuncu

 

Biz Batuhan Köksal Alternatif sa'dan başarılı animasyon yönetmeni olarak tanıyordukMeğerse Batuhan oyunculuk mezunuymuş ve Tiyatro Terminal'in aktif bir oyuncusuymuşBatuhan'a bir yandan hangi oyunda oynuyor, oyunculuk alanında neler yapıyor onları sorduk bir yandan da Batuhan animasyonu kendi çabalarıyla nasıl öğrenmiş, bu süreç nasıl gerçekleşmiş, gelecek planları nelermiş merak ettiğimiz tüm soruları sorduk. Siz de merak ettiyseniz buyurun sohbetimize dahil olun. 

 

  

 

Batuhan merhabalar. Biz seni Alternatif Kısa'dan tanıyoruz ama bilmediğimiz bir yönün varmış aslında oyunculuk okumuşsun.  

Evet. Ben 2007'de Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Oyunculuk Bölümü'ne girdim ve 2011 yılında da mezun oldum. Tiyatro kökenliyim, devlet tiyatrosunda ve özel tiyatrolarda çalıştım. Daha sonra Tiyatro Terminal adlı bir tiyatro topluluğu kurduk. Devamlı oyunlarımız oluyor. Onun dışında benim başka bir ilgi alanım daha var, animasyon.  

  

Animasyona ilgin nasıl başladı?  

Animasyon benim küçüklüğümden beri merakımdı.  Filmlerdeki animasyon sahneleriyle çok ilgileniyordum. Bilim kurgu ve fantastik filmleri çok severdim. Küçüklüğümden beri nasıl yapıldığına dahil araştırmalarım ve denemelerim vardır. Bilgisayarım da vardı ve uzun süre boyunca bu işin nasıl yapıldığını öğrendim. Bir süre sonra denemeler yapmaya başladım.  

 

 

  

Animasyonu kendi kendine öğrendin yani?  

Evet. İlk öğrenmeye başladığımda çok fazla kaynak yoktu. Ya bir kursa gitmeniz lazımdı ya da bulmak için belirli yerleri deşmeniz lazımdı. Şu an internette çok fazla kaynak var ve insanlar bir kursa gitmeden de bu işi öğrenebilirler. Ben uzun bir öğrenme süreci yaşadım deneyip yanılarak öğrendim. İyi de oldu diyebilirim.  

 

    

 

Birkaç kaynak önerebilir misin?  

Ben 3D animasyonlar yapıyorum ve bununla ilgili çok fazla program var. Maya, 3ds Max, Blender gibi bir sürü program var. Youtube'da bile istemediğiniz kadar kaynak var. Programların genel diline hakim olduktan sonra öğrenmek çok da kolay hale geliyor. Bununla ilgili satın alabileceğiniz eğitim setleri de bulunuyor.  

  

Peki, sen bir set aldın mı 

Yok, ben almadım. (Gülüşmeler) Ben belli bir aşamaya kadar çok denedim, yanıldım, kurcaladım. Merakım vardı.  Kafamda bir şey canlandırıyordum ve bunu nasıl bilgisayarda yaratırım diye düşünerek onunla ilgili çözümler üretmeye çalışıyordum. Programı öğrendikten sonra bütün kapılar açılıyor. Çok daha hızlı öğrenmeye çok daha hızlı çözüm üretmeye başlıyorsunuz.  

 

  
  

Modellemeyi sen mi yapıyorsun?  

Filmlerim için modellemeler yapıyorum ama "Fabrika" adlı filmimi yaparken karakter modellemesini arkadaşım Bora Altay yaptı. "Fabrika"nın çevre modellemelerinin hepsini kendim yaptım. Bu iş modellemekle bitmiyor; karakter riglemesi, onların sahnelerinin oluşturulması, montajı, komposit çalışma dediğimiz arka ve ön planın bir araya getirilmesi, efeklendirilmesi işin içine giriyor.  Fabrika'nın animasyon ve modellemesini kendim yaptım ama müzik ve ses tasarımı benim alanımın dışında olduğu için müziklerini arkadaşım Deniz Bahadır Özdemir yaptı. "Arkhe"nin ses tasarımı da dahil her şeyini ben yapmıştım ama çok sağlıklı süreçler değildi. Bütün yükü üstlenmek çok yıpratıcı bir şey. Bir şekilde halloldu 

  
  

 

"Arkhe" birçok ödül aldı.  

"Arkhe" benim ilk animasyon filmim ve festival mantığını çözmeye başlamam ilk onunla oldu. Yaklaşık 13, 14 tane ödül aldı. Benim için güzel bir başlangıç oldu. "Fabrika" benim ikinci filmim ve Kültür Bakanlığı'ndan ödenek aldık. "Arkhe" iki yıl, "Fabrika" bir yıl sürdü.  

 

Gerçekten çok uzun bir süreç.  

Burada ekip ve maliyet işin içine giriyor. Elimde 80 binim olsa, işte çalışacak beş kişilik bir ekibim olsa muhtemelen işi üç ayda bitirirdik.